تبلیغات
غذا - تقویت شنوایی

تقویت شنوایی

یکشنبه 5 بهمن 1393 12:21 ب.ظنویسنده : بهرام بهرام

 

مواد مغذی برای تقویت شنوایی

مواد مغذی برای تقویت شنوایی

 هر چقد که سنتون بالاتر میره کم کم قدرت شنواییتون کاهش پیدا میکنه. به این وضعیت پیرگوشی گفته میشه، که متوجه میشین صدای تلویزیون رو هر بار دارین بالاتر میبرین! قبل از اینکه متوجه بشین این امر باعث میشه که شنواییتون بدتر بشه و امنیتتون به خطر بیفته چون نمیتونین چیزایی رو که اطرافتون اتفاق میفته رو خوب بشنوین. اگه میخواین شنواییتون سالم بمونه باید این مواد مغذی رو وارد رژیم غذاییتون کنین:

هر چقد که سنتون بالاتر میره کم کم قدرت شنواییتون کاهش پیدا میکنه. به این وضعیت پیرگوشی گفته میشه، که متوجه میشین صدای تلویزیون رو هر بار دارین بالاتر میبرین! قبل از اینکه متوجه بشین این امر باعث میشه که شنواییتون بدتر بشه و امنیتتون به خطر بیفته چون نمیتونین چیزایی رو که اطرافتون اتفاق میفته رو خوب بشنوین. اگه میخواین شنواییتون سالم بمونه باید این مواد مغذی رو وارد رژیم غذاییتون کنین:

مواد مغذی برای تقویت شنوایی

پتاسیم
پتاسیم ماده معدنیست که به نگه داشتن سطح مایع در خون و بافت های شما کمک کرده و برای شنواییتون ضروریه چون مایع موجود در گوش داخلی توسط منبعی غنی از پتاسیم نگه داری میشه.
مواد غذایی حاوی پتاسیم: سیب زمینی، اسفناج، گوجه فرنگی، کشمش، زردآلو، موز، خربزه، پرتقال، ماست، و شیر کم چرب.

فولات
فولات یا اسید فولیک برای بدن ضروریه تا سلول های جدید تولید کرده و گردش خون رو بهتر کنه. گردش خون خوب باعث میشه موهای کوچک داخل گوشتون تغذیه شده و سالم بمونن.
مواد غذایی حاوی فولات: جگر سیاه، کلم بروکلی، مارچوبه، نخود فرنگی، آواکادو، کاهو، بادام زمینی، آب گوجه فرنگی، تخم مرغ، توت فرنگی، پاپایا، موز و طالبی.

منیزیم
منیزیم با ویتامین A، C و E همکاری میکنه تا از گوش شما در برابر رادیکال های آزاد ناشی از سرو صدای زیاد و بلند محافظت کنه، بنابراین نمیذاره که شنواییتون رو از دست بدین. تحقیقات نشون دادن که سطح پایین منیزیم باعث میشه رگ های خونی در گوش کوچک شده و از اکسیژن محروم بشن.
مواد غذایی حاوی منیزیم: موز، کنگر فرنگی، سیب زمینی، اسفناج و کلم بروکلی.

زینک
زینک ماده معدنیست که سیستم ایمنی بدنتون رو تقویت کرده و در نتیجه به جلوگیری از عفونت گوش کمک میکنه. این ماده رشد سلولها رو بهتر کرده و زخم ها رو خوب میکنه و برای درمان وزوز گوش هم موثره (وضعیتی که یه صدای ثابت زنگ در گوشتون رو تجربه میکنین).
مواد غذایی حاوی زینک: بادام هندی، بادام، انواع لوبیا، نخود، عدس، شکلات تلخ، صدف، گوشت و مرغ.

منگنز
این ماده معدنی، شنوایی رو با تضمین اینکه مغز و اعصاب عملکرد درستی داشته باشن تقویت میکنه. علاوه بر اینکه کمبود منگنز روی رشد بافت ها و استخوان ها موثره، منجر به وزوز گوش هم میشه.
مواد غذایی حاوی منگنز: سیب، زردآلو، آواکادو، لوبیا، آناناس، توت ها، کشمش، کرفس، زرده تخم مرغ، حبوبات، و آجیل.

ویتامین D
همونطوری که میدونین، ویتامین D برای جذب کلسیم در استخوان ها لازمه. این امر روی گوش ها هم تاثیر میذاره، چون کمبودش باعث نرمی استخوان ها میشه، بیماری که استخوان گوش سخت و متخلخل شده و در نهایت منجر به از دست دادن شنوایی میشه.
مواد غذایی حاوی ویتامین D: نور خورشید، روغن کبد ماهی، روغن ماهی، ماهی آزاد، ماهی تن، جگر، زرده تخم مرغ.

ویتامین B12
این ویتامین شنوایی رو با کنترل تولید سلول های قرمز خون و پایین آوردن تولید هموسیستین (homocysteine) که باعث از دست دادن شنوایی میشه تقویت کرده و از وزوز گوش جلوگیری میکنه.
مواد غذایی حاوی ویتامین B12: فرآورده های لبنی، تخم مرغ، گوشت بدون چربی.

اسیدهای چرب امگا ۳
این اسیدهای چرب نمیذارن که شنواییتون رو از دست بدین چون روی چگونگی ارتباط بین مغز و گوش تاثیر میذارن. اونا از التهاب جلوگیری کرده و تضمین میکنن که پیام ها بین مغز و گوشتون به طور موثری فرستاده بشن.
مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳: ماهی، میگو، تخم کتان، گردو، گوشت، دانه سویا، گل کلم.



آخرین ویرایش: یکشنبه 5 بهمن 1393 12:25 ب.ظ

 
دوشنبه 16 مرداد 1396 04:22 ب.ظ
Yes! Finally someone writes about Foot Pain.
شنبه 14 مرداد 1396 05:04 ق.ظ
Valuable info. Lucky me I discovered your site by chance, and I'm shocked why this twist of fate didn't came about earlier!

I bookmarked it.
چهارشنبه 14 تیر 1396 06:16 ب.ظ
If some one needs expert view regarding blogging and site-building afterward
i propose him/her to pay a quick visit this blog, Keep up the
pleasant work.
چهارشنبه 14 تیر 1396 06:13 ب.ظ
If some one needs expert view regarding blogging and site-building afterward
i propose him/her to pay a quick visit this blog, Keep up the
pleasant work.
چهارشنبه 14 تیر 1396 10:09 ق.ظ
Can you tell us more about this? I'd care to find out more details.
دوشنبه 21 فروردین 1396 01:04 ب.ظ
Please let me know if you're looking for a author for your blog.
You have some really good articles and I feel I
would be a good asset. If you ever want to take some of the load off,
I'd absolutely love to write some material for your blog in exchange for
a link back to mine. Please shoot me an e-mail if interested.

Regards!
دوشنبه 14 فروردین 1396 10:47 ب.ظ
Generally I do not read article on blogs, but I
wish to say that this write-up very forced me to try and do
so! Your writing taste has been surprised me.

Thank you, very nice article.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر